Το 5χρονο αγόρι προσπάθησε να αυτοκτονήσει αφού πήρε φάρμακα για το άσθμα που συνδέονταν με την κατάθλιψη και τις παραισθήσεις με «κόκκινα μάτια δαίμονα».

Μια μητέρα μίλησε για το πώς ο γιος της προσπάθησε να αυτοκτονήσει σε ηλικία πέντε ετών αφού πήρε ένα κοινό φάρμακο για το άσθμα που έχει συνδεθεί με διαταραχές ψυχικής υγείας.

Ο Harrison Sellick από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, συνταγογραφήθηκε για πρώτη φορά μοντελουκάστη όταν ήταν δύο ετών.

Ο Χάρισον Σέλικ (κέντρο) από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, συνταγογραφήθηκε για πρώτη φορά μοντελουκάστη όταν ήταν δύο ετών, αλλά υπέστη σοβαρές παρενέργειες, λέει η μητέρα του ΒανέσαΦωτογραφία: Παρέχεται (Vanessa Sellick)
Η Χάρισον, τώρα 18 ετών, εξακολουθεί να υποφέρει από συμπτώματα ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής, λέειΦωτογραφία: Παρέχεται (Vanessa Sellick)

Η μητέρα του, Βανέσα, είπε ότι είχε προβλήματα ψυχικής υγείας στην ηλικία των τριών και μίλησε ότι ήθελε να πεθάνει στα τέσσερα, αλλά οι γιατροί του δεν το συνέδεσαν ποτέ με το φάρμακο.

Σταμάτησε να παίρνει το φάρμακο λίγο πριν κλείσει τα πέντε του χρόνια, αλλά τις εβδομάδες μετά, λίγο πριν απόπειρα αυτοκτονίας, τα συμπτώματά του επιδεινώθηκαν.

Η Βανέσα είπε στη The Sun: «Αρχίσαμε να κλειδωνόμαστε στο σπίτι ενώ εκείνος συνέχιζε να δραπετεύει. Τώρα γνωρίζουμε ότι αυτό έγινε κατά την απόσυρση. Σε αυτό το σημείο έκανε την απόπειρα αυτοκτονίας του.

«Πήδηξε μπροστά από ένα αυτοκίνητο που τον έχασε. Οι ενέργειές του ήταν πολύ εσκεμμένες. Ήταν τρομακτικό γιατί ήμουν ακριβώς πίσω του, αλλά όχι αρκετά κοντά για να τον σταματήσω.

«Με αρρωσταίνει να το θυμάμαι. Με κοίταξε πριν πηδήξει. Τον κράτησα τόσο σφιχτά μετά από αυτό».

Το Montelukast – γνωστό και ως Singulair – συνταγογραφήθηκε περισσότερες από 4 εκατομμύρια φορές στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2022, σύμφωνα με στοιχεία του NHS.

Το φάρμακο ηλικίας 25 ετών χρησιμοποιείται για τη θεραπεία των συμπτωμάτων του άσθματος και χορηγείται τακτικά σε παιδιά έξι μηνών και άνω.

Ωστόσο, η Ρυθμιστική Υπηρεσία Φαρμάκων και Προϊόντων Υγείας δημοσίευσε μια σημαντική ανακοίνωση ασφάλειας τον Σεπτέμβριο του 2019, υπογραμμίζοντας την πιθανότητα «νευροψυχιατρικών αντιδράσεων».

Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν «διαταραχές ομιλίας και ιδεοψυχαναγκαστικά συμπτώματα», είπε.

Μερικοί ασθενείς ανέφεραν παραισθήσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός παιδιού που είπε ότι είδε δαίμονες με κόκκινα μάτια και τοίχους που λιώνουν.

Το NHS καταγράφει σοβαρές παρενέργειες του φαρμάκου όπως εναλλαγές της διάθεσης, κατάθλιψη, επιθετικότητα και σκέψεις αυτοτραυματισμού.

Ο Χάρισον, τώρα 18 ετών, συνταγογραφήθηκε για πρώτη φορά το φάρμακο το 2007.

Έζησε «πραγματικά μεγάλες βλάβες» που διήρκεσαν μιάμιση ώρα και έκανε ανησυχητικά σχόλια «για τον θάνατο και την απέχθεια του εαυτού», είπε η Βανέσα.

Ο Χάρισον σταμάτησε να παίρνει το φάρμακο μετά την ανάρρωσή του από το άσθμα, αλλά τα συμπτώματα ψυχικής υγείας του αρχικά επιδεινώθηκαν, με αποκορύφωμα την τραγική απόπειρα αυτοκτονίας του.

Ευτυχώς επέζησε, αλλά η Βανέσα είπε ότι συνέχισε να υποφέρει από μακροχρόνιες αντιδράσεις, συμπεριλαμβανομένων των συμπτωμάτων της ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής.

Η Vanessa διεξάγει εκστρατεία με μια παγκόσμια ομάδα υποστήριξης με περισσότερα από 20.000 μέλη για να εισαγάγει σαφείς προειδοποιήσεις σχετικά με τις συσκευασίες montelukast στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και αλλού.

Είπε: «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να αφήνουμε τις οικογένειες να περάσουν από αυτό το τραύμα. Έχουμε πάνω από 20.000 μέλη στην ομάδα μας και οι ιστορίες είναι τρομακτικά παρόμοιες.

«Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία υστερούν πίσω από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, και οι δύο έχουν προειδοποίηση μαύρου κουτιού.

«Οι φαρμακευτικές εταιρείες θα πρέπει να υποχρεωθούν να παρέχουν συνεπείς προειδοποιήσεις σε όλο τον κόσμο. Η γεωγραφία δεν φαίνεται να παίζει ρόλο σε αυτές τις παρενέργειες».

Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις οικογένειες να συνεχίσουν να περνούν αυτό το τραύμα

Ο Δρ. Η Alison Cave, επικεφαλής της ασφάλειας στο MHRA, είπε ότι η ασφάλεια των ασθενών είναι «η πρώτη μας προτεραιότητα» αλλά «κανένα αποτελεσματικό φάρμακο δεν είναι χωρίς κίνδυνο».

Είπε: «Από τη δημοσίευση μιας ενημέρωσης για την ασφάλεια των φαρμάκων για το montelukast τον Σεπτέμβριο του 2019, πραγματοποιήσαμε περαιτέρω ανασκόπηση του κινδύνου νευροψυχιατρικών αντιδράσεων με το montelukast και αναζητούμε ανεξάρτητες συμβουλές από τη Συμβουλευτική Ομάδα Εμπειρογνωμόνων Φαρμακευτικής Επαγρύπνησης (PEAG).

«Οι ασθενείς θα πρέπει να συνεχίσουν να λαμβάνουν montelukast όπως συνιστάται. Η διακοπή των φαρμάκων χωρίς τη συμβουλή επαγγελματία υγείας μπορεί να είναι επιβλαβής.

“Παρακαλούμε μιλήστε με τον γιατρό σας για τυχόν ανησυχίες και αναφέρετε τυχόν ύποπτες παρενέργειες του προγράμματος της κίτρινης κάρτας.”

Η Organon, κατασκευαστής του Singulair, είπε: «Για την Organon, τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την ασφάλεια των φαρμάκων μας και των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν».

«Οι αναφορές ανεπιθύμητων ενεργειών λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και, όπως συμβαίνει με όλα τα φάρμακά μας, παρακολουθούμε συνεχώς την ασφάλεια του Singulair.

«Παραμένουμε σίγουροι για την αποτελεσματικότητα και το προφίλ ασφάλειας του Singulair όταν χρησιμοποιείται σύμφωνα με τις εγκεκριμένες από τον FDA πληροφορίες συνταγογράφησης.

“Η ετικέτα του προϊόντος για το Singulair περιέχει τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τα οφέλη, τους κινδύνους και τις αναφερόμενες παρενέργειες του Singulair.”

Πρόσθεσε: «Η Organon είναι πεπεισμένη ότι έχει παράσχει στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης και στους ασθενείς πλήρεις και κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με το Singulair για να διασφαλίσει την ασφαλή και αποτελεσματική χρήση του φαρμάκου σύμφωνα με τις πληροφορίες συνταγογράφησης».

«Ενθαρρύνουμε τους ασθενείς να συζητήσουν οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή ανησυχίες σχετικά με τη λήψη του Singulair με τον γιατρό τους».

Έζησε «πραγματικά μεγάλες βλάβες» που διήρκεσαν μιάμιση ώρα και έκανε ανησυχητικά σχόλια «για τον θάνατο και την απέχθεια», είπε η Βανέσα.Φωτογραφία: Παρέχεται (Vanessa Sellick)

ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ

Μια ζωή χάνεται από αυτοκτονία ΚΑΘΕ 90 λεπτά στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Μια ζωή χάνεται από αυτοκτονία ΚΑΘΕ 90 λεπτά στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Δεν κάνει διακρίσεις και αγγίζει τις ζωές ανθρώπων από όλα τα μέρη της κοινωνίας – από άστεγους και ανέργους μέχρι εργάτες στις κατασκευές και γιατρούς μέχρι σταρ του reality και ποδοσφαιριστές.

Είναι η κύρια αιτία θανάτου σε άτομα κάτω των 35 ετών, πιο θανατηφόρα από τον καρκίνο και τα τροχαία ατυχήματα.

Ωστόσο, σπάνια γίνεται λόγος για αυτό, ένα ταμπού που απειλεί να συνεχίσει τη θανατηφόρα έξαψη του αν δεν σταματήσουμε όλοι και δεν λάβουμε υπόψη μας τώρα.

Γι’ αυτό η The Sun ξεκίνησε την καμπάνια «You’re Not Alone».

Ο στόχος είναι να μπορούμε όλοι να κάνουμε το μέρος μας για να σώσουμε ζωές μοιράζοντας πρακτικές συμβουλές, ευαισθητοποιώντας και καταρρίπτοντας τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι όταν μιλούν για την ψυχική τους υγεία.

Ας ορκιστούμε όλοι να ζητάμε βοήθεια όταν τη χρειαζόμαστε και να ακούμε τους άλλους… Δεν είστε μόνοι.

Εάν εσείς ή κάποιος που γνωρίζετε χρειάζεστε βοήθεια για την αντιμετώπιση προβλημάτων ψυχικής υγείας, οι ακόλουθοι οργανισμοί προσφέρουν υποστήριξη:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *